Indiase trein attracties - Reisverslag uit Udaipur, India van Sander & Femke - WaarBenJij.nu Indiase trein attracties - Reisverslag uit Udaipur, India van Sander & Femke - WaarBenJij.nu

Indiase trein attracties

Door: Snader

Blijf op de hoogte en volg Sander & Femke

06 December 2007 | India, Udaipur

Vanuit Bombay zijn wij op 4 december vertrokken om Sinterklaas te zoeken die gesignaleerd was in Udaipur. Het eerste deel van de reis (van 19.00 tot 5.00) tot Ahmedabad hebben we afgelegd in een airconditioned trein waar een theoretische mogelijkheid om te slapen aanwezig was. Dit deel van de reis was ondanks de overdaad aan liliputterkakkerlaken 5 sterren vergeleken met het tweede deel van de reis.

Het twee deel van de reis (van 7.00 tot 17.00) begon voor mij met een toiletbezoek op Ahemedabad station dit was (tot het verblijf in de volgende trein) het smerigste toilet ooit door mij waargenomen. Staand in de wachtrij met nog zo'n 100 andere Indiërs viel ik bijna flauw van de ammoniak lucht. In de rij werd geen woord gewisseld zodat de geluiden die uit de wc kwamen duidelijk hoorbaar waren tot het einde van de rij. Deze stilte werd doorbroken toen ik het deurtje van de wc achter mij sloot. De hele groep wachtenden begon te lachen en begon luid te praten over die blonde reus die dat wc-tje binnenging.

De tweede klas trein was ook een attractie op zich (zie foto's), uiteraard waren wij het vermaak van de gehele coupe, totdat een groep enigzins geirriteerde mannen zich aarzelend bij ons op de banken neervleiden. De laatste van deze mannen (zie foto met sigaret) vleide zich half met zijn rug tegen mij aan en de hele groep ging met hun rug naar ons toe zitten. Toen ontfutselde een van de mannen uit een plastic zakje een pak kaarten en werd ons duidelijk door de routine waarmee er gekaart werd dat wij op hun plek zaten. De mannen leunden aan een paar keer over ons heen om een flinke roggel naar buiten te spugen. Op een gegeven moment na wat lief glimlachen vroeg Femke wat voor een spel ze aan het spelen waren aan de man die liefelijk tegen mij aan het schurken was. Hierop kregen we een nogal nors antwoord, maar al snel was het ijs gebroken en raakten wij met hen in gesprek. Voor we het wisten boden ze ons sigaretten en pruimtabak aan en wilden ze thee drinken op een van de stations.

Verder kwamen wij er achter dat het spoor bij uitstek de plek is om te poepen voor de omliggende dorpen en weten wij nu precies hoe de gemiddelde Indiër dit aanpakt. (Mama Gijzen en Mama van der Kraan, wellicht willen jullie wederom de rest van de alinea over willen slaan ivm bezorgdheidopwekkende informatie) Een van de andere dingen die Indiërs doen om de 10 uur durende reis wat te veraangenamen is uit de deuren van de treinen hangen, wat ook wij, buiten de roetwalmen van de dieseltrein na, een erg verfrissende bezigheid vonden (zie foto's).

In Udaipur troffen wij geen Sinterklaas maar waren wij zelf wel erg gaan lijken op zijn helpers ivm de roetwalmen van de trein. Des te groter was de vreugde over het paradijselijke hostel gelegen aan de Lake Palace wat Femke had uitgezocht. Na een warme douche (zeldzaam in India) en en een avond op het dakterras met uitzicht op Lake Palace (deze foto's zijn moeten jullie bekijken want die zijn bedoeld om jullie heel erg jaloers te maken) zijn wij in een diepe slaap verzonken hopend op een gevulde schoen in de morgen.

Kus

Groot en Rood

PS; overal op de vloer zijn stickers met kleine swastika' s te vinden (zie foto's), dit is een Hindu symbool en de stippen staan voor de verschillende volken van de verschillende windstreken (klopt dat Mandy?). Erg komisch dat het derde rijk dit zag als een goed symbool om de superioriteit van het Duitse volk mee aan te duiden.

  • 06 December 2007 - 17:45

    Claar:

    Aha, wat leuk, iemand heeft mijn emailadres ingevuld, zodat ik jullie avonturen vanaf nu kan volgen!
    Het begin klinkt goed; Sander ik heb bewondering voor het feit dat jij zelfs foto's kunt maken terwijl jullie uit de trein hangen. En die wc ziet er overigens keurig uit, hebben jullie eerst zelf de maden verwijderd? Dat heb ik gezien in Ghana, duidenden maden over de hele vloer en uit de pot, brrr.. Maar ja, als je moet, dan moet je. Toch ben ik blij dat foto's geen geur over kunnen brengen, ieuw!!
    Geniet Groot en Rood (errug leuke bijnamen)!
    Een *winterse kus* uit canada, om jullie en beetje af te koelen..

  • 06 December 2007 - 18:30

    Mandy:

    Hallo lief broer en schoonzus mens, wat verwarrende verhalen hoor. Had Fem in het vliegtuig haar blote billen laten zien voor die champagne?? En wat betreft vielen die foto's van jullie met je hoofd uit de trein ook wat tegen, waarom hangen jullie niet moonend uit het raam?? Extra opdracht bovenop de kalenderopdrachten!! Ik mag van mama geen vieze verhalen neerschrijven omdat de familie van Femke wel beschaafd is en zij dit blog ook lezen... Dus nou weet ik niks te schrijven... Dan maar effe juffig.

    De 'blanke/noordelijke' Indiers zijn afkomstig uit Europa en waren Ariers!! Hun (oude) taal het sanskriet is verwant aan het Latijn! En hun godsdienst aan het zorastrisme in Perzie (waren ook Indo-Germanen) De ariers overheersten de oorspronkelijke veel donkerdere bevolking en voerden een appartheidssysteem in gebaseerd op kleur -> het indiase woord voor kaste = varna = kleur. Het kastensysteem was dus in wezen bedoeld om de indringers (de hogere kasten) niet te laten vermengen met de lokale bevolking (donker en kastenloos -> paria's = onaanraakbaren). De arriers waren een analfabetisch oorlogszuchtig volkje, in hun heilige boeken de Veda's stond hoe ze aan hun goden moesten offeren -> koeien!!! Dat zijn tot op de dag van vandaag de heilige boeken van de Indiers waar de koe inmiddels heilig is!! Uit het Vedisme zijn rond 500 voor Chr zowel het Hindoeisme, Boeddhisme als Jainisme ontstaan (Jains zijn wit of naakt gekleed en totaal geweldloos -> vegertjes om niet op insecten te gaan staan, zeven hun water om geen insecten op te drinken) Allemaal gebaseerd op principes van karma (al je daden worden vergolden in volgende levens), dharma (plichtenleer) en samsara (de uiterlijke wereld is slechts schijn en de mens moet streven naar verlossing -> Nirvana B of Moksha H). De swastika is t arische symbool van de 4 windstreken en 4 jaargetijden en daarom dus toch niet zo'n vreemd symbool van de Nazi's die wereld heerschappij na streefden...

    He wat heb ik n zin me eens helemaal te misdragen op jullie blog... Maar zal me inhouden... Hoop trouwens dat jullie dat niet doen!!! Ik verwacht nog veel meer vieze foto's en verhalen over wc's, ongedierte, buikloop etc... Hoe smeriger, hoe liever voor ons jaloerse achterblijvers...

    Ben alleen maar verliefder aan t worden!!! Hij is echt heeeeeel lief voor me!!! Zou jullie nog veel meer detaills willen vertellen, maar ja... ;-)

    Lieve schatjes GENIETSE en hou ons graag van ALLES op de hoogte.

    Heeeeele dikke kus van jullie (schoon) zus!


  • 06 December 2007 - 18:45

    Lot:

    En hier spreekt Sanders andere nichtje. Om Claar even uit haar waan te halen, ik heb Claar, mn papa en mama en mezelf toegevoegd op aanraden van Mandy. Geweldige teksten!
    Ik wil ook weer op reis!!

  • 06 December 2007 - 19:51

    Angela:

    Lieve Groot en Groot,

    Ik lees met veel plezier jullie verhalen (met als gevolg dat ik meteen kriebels krijg om ook weer op reis te gaan). :-D
    Wat betreft cultuurshocks; Mandy die zich beperkt tot de eductieve achtergrondinformatie? Het moet niet gekker worden!

    Liefs,
    XxX

  • 06 December 2007 - 19:52

    Angela:

    Oeps, ik bedoel natuurlijk Groot en ROOD! Sorry...

  • 06 December 2007 - 22:05

    McErrick:

    haha, die wc is natuurlijk gewoon Made in France (willekeurig wegrestaurant)..
    De swastika is door de geschiedenis heen over de hele wereld heen gereisd als gelukssymbool ( , ook o.a. door de Romeinen gejat van de christenen ) voordat de duitsers er een taboe (tm) op legden. Ben wel benieuwd of jullie dat in India nog veel gaan tegenkomen..

    Rednas, mn ballad gaat in 'originele' versie naar Chili; wish me luck!!

    x, E

    PS: o ja, vriendje van me vertelde iets over de speciale betekenis van het dragen van zwarte of witte kleding.... hehe ciaooo

  • 06 December 2007 - 23:12

    Ann:

    Wat een ongelofelijke foto's van Udaipur en dankjewel voor jullie verhaal! We zijn inderdaad jaloers! Maar niet op de WC's!... En ook alweer nieuwe vrienden opgeduikeld en dieren om je heen..! Heel veel plezier en liefs mam

  • 07 December 2007 - 05:47

    Claar:

    Was nog even de wijze lessen van Mandy aan het lezen. Ik hoop zelf ook ooit zo wijs te mogen worden :) En toen keek ik nog even naar de foto's en tot mijn schrik zie ik Femke met een buideltas over haar kleren... Het ziet er ontzettend hip uit natuurlijk, maar zorgen jullie er ajb voor dat er niks van waarde in zit.. Ze knippen het aan de achterkant door en weg zijn ze! Vooral omdat het eruit ziet als waardevol. Een plastic boodschappentasje doet meer wonderen wat dat betreft.. Wel, let gewoon altijd goed op, is mijn wijste advies! :)

  • 07 December 2007 - 16:23

    Tine En Theo:

    Leuk om ook in de Bloemstraat getuige te zijn van een mooie en spannende reis in verweggiestan. We genieten met jullie mee!

  • 07 December 2007 - 16:48

    Rob En Tineke:

    Leuk, om opde hoogte te blijven van jullie wederwaardigheden. Waren wij nog maar jong. Echt jaloers zijn jullie oom en tante. Geniet maar veel, je hebt er je leven lang profijt van. Liefs

  • 09 December 2007 - 16:21

    Fem:

    Dag lieve schatten,

    Geweldige verhalen! nu al... Zo te lezen hebben jullie het lekker... Hoe is het, die vrijheid (doen wat je leuk vindt, geen werk etc etc)? Lijkt me op zich al erg vreemd, laat staan in India. Los van de sanitaire voorzieningen lijkt het me een schitterende reis. Pas goed op elkaar. Ik laat snel iets meer van me horen.

    Love u,

    Femmy

  • 11 December 2007 - 17:43

    Iben:

    Sandurrrrrr de Pandurrrr. Hou je je mango lassi spray well binnen?

  • 13 December 2007 - 01:27

    Wiron:

    Leuk zeg! En spannend. Ik stel me voor dat er bij iedere kreun/drol gejuich uit de wachtrij achter het wc-deurtje ontsteeg.
    ps
    Say hello to Manali if you pass by, it's a very hemp part in the vicinity of Nepal.
    Veel liefs en een fijn karma toegewenst.

  • 20 December 2007 - 23:57

    Tom Ongeduld:

    He is die trein al aangekomen of hoe zit het?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Udaipur

Sander & Femke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 22934

Voorgaande reizen:

02 December 2007 - 01 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: