Gatsiederrie Scheepsrecht - Reisverslag uit New Delhi, India van Sander & Femke - WaarBenJij.nu Gatsiederrie Scheepsrecht - Reisverslag uit New Delhi, India van Sander & Femke - WaarBenJij.nu

Gatsiederrie Scheepsrecht

Door: Snader

Blijf op de hoogte en volg Sander & Femke

22 December 2007 | India, New Delhi

Gatsiederrie 1; Delhi Belly

'Gaaaatsiederrie' is een 'krachtterm' die regelmatig werd gebruikt door Harold Scherptong, de Antiliaanse vader van Martijn Scherptong. De Klemtoon ligt op 'Gat' en dit gedeelte dient te worden uitgesproken met een hoge stem en uiteraard een dik Antiliaans accent. Voor het tweede gedeelte van dit woord dient de stem een half octaaf te zakken en de klemtoon ligt hier op de 'd' van derrie.

Ik hoor Harold Scherptong regelmatig 'Gaaatsiederrie' roepen in mijn achterhoofd tijdens onze reis door India...

Bij de handeling die in het Westen bekend staat als vegen gebruiken Indiërs de linkerhand om met een beetje water het betreffende gebied weer zijn natuurlijke roze kleurtje terug te geven. Omdat zij hun linkerhand hiervoor gebruiken geven zij anderen netjes met rechts een hand. Helaas wordt deze exclusieve rechtshandigheid niet bij alle dagelijkse bezigheden toegepast zoals; strijken, fietsen, borduren en KOKEN!!. Of de protesten van de ingewanden van Groot & Rood veroorzaakt zijn door de tweehandigheid van een Indiase kok, of dat het een ordinaire voedselschimmel betreft zullen wij wel nooit weten maar wij kunnen wel met zekerheid vaststellen dat Delhi Belly Gatsiederrie is.

Gatsiederrie 2; Pus Oor
In Udaipur kreeg Groot/ik te maken met nog wat lichamelijke protesten. S' middags begon mijn oor pijn te doen en om 6 uur s' ochtends scheurde na een niet zo vredige nacht mijn trommelvlies en kwam er pus uit mijn oor lopen. De volgende ochtend ben ik naar het ziekenhuis gegaan in Udaipur, alwaar ik voor 500 roepies (10.- Euro) een spoedconsult kreeg van een KNO arts en voor nog eens 500 roepies met een forse zak met medicijnen weer buiten het ziekenhuis stond. Vanwege de vervuiling in India heelt mijn oor echter traag en na de vervuiling in Jaipur (hoofd- & meest hectische stad van Rajastan) Bharatphur (groot nationaal Park waar wij met een Python hebben geworsteld...nou ja, een python hebben gezien) en Agra (waar Oek de Taj Mahal heeft opgeblazen) besloten we in Varanassi wederom een KNO arts te bezoeken. Mijn oor deed geen pijn meer en was niet ontstoken maar wij vroegen ons af in hoeverre vliegen verstandig was met een net gescheurd trommelvlies. Onze KNO arts Dr. Singh, leek vliegen geen enkel probleem er moest alleen even operatief buisjes in mijn oor gesplaatst worden. Kleine ingreep, Groot zou diezelfde avond nog worden opgenomen, twee, hooguit drie daagjes in het ziekenhuis 280 eurootjes, vergoed door de verzekering en ik kon weer vliegen naar de maan mocht ik dat willen.

Pal voor het ziekenhuis stapten wij in onze riksja die geparkeerd stond naast een van de vele vuilnisbelten op straat, waarop een koe, een hond en een miljoen vliegen gebroederlijk aan het grazen waren (Gatsiederrie). De twijfel sloeg toe, wilde ik een operatie in een land waar de vuilnisbelten voor de deur van het ziekenhuis begraasd werden door koeien (dezelfde koeien die de volgende ochtend weer melk zouden leveren voor mijn cornflakes). Was het überhaupt nodig als mijn oor verder niet ontstoken was, zou Dokter Singh bij haar ingreep alleen haar rechterhand gebruiken?

Thuisgekomen keek ik voor troost op onze scheurkalender, waar op die specifiek dag stond 'Nee, echt Sander de apparatuur in dit ziekenhuis ziet er heel betrouwbaar uit!!!!!!'
Gesterkt door de (ironische bedoelde?) tekst op de scheurkalender, een discussie met Rood, een gesprek met Mama Groot en een belletje naar de Reisdokter van het Zilveren Kruis viel de beslissing, geen operatie, maar gewoon een paar weekjes chillen in de zon in Goa...

Gatsiederrie 3; Holy Shit
Momenteel zijn wij in Varanassi. Varanassi is de heiligste Hindu stad in heel India, mede vanwege de Ganges (die ontspringt uit het hoofd van Shiva in de Himalaya) die er langs stroomt. Langs de Ganges zijn vele Ghats die deels worden gebruikt voor het baden en deels voor lijkverbrandingen. Het grootste crematie Ghat is Manikarnika, waar zo'n 300 tot 350 lijken per dag worden verbrand. Overigens worden niet alle lijken verbrand. De lijken van; zwangere vrouwen, baby's, mensen gebeten door Cobra's, Brahmans, priester etc en mensen met pokken en pest worden verzwaard met stenen afgezonken in de Ganges om op de bodem van de rivier te ontbinden. (wellicht weten Mandy en of mr. Mc Errick meer over het waarom hiervan?). Verder vloeien er constand 30 riolen de Ganges in waardoor de toegestane hoeveelheid menselijke uitwerpselen voor zwemwater (500 fecale bacteriën per 100 ml water) op een absurde manier wordt overschreden (in de Ganges zijn 1.500.000 fecale bacteriën per 100 ml water). Desondanks wassen dagelijks zo'n 60.000 Indiërs zich in Varinassi in de Ganges en komen er over het algemeen ogenschijnlijk ongeschonden er (spiritueel) gereinigd weer uit....

Een van de Indiërs uit ons Guest house had hier een verklaring voor. Wanneer je de Ganges betreed met een verontreinigd hart word je ziek, maar wanneer je de Ganges betreed met een zuiver hart, kom je er brandschoon weer uit..

Door bovenstaande bezigheden hebben wij de afgelopen tijd geen berichten meer op onze blog gepost. Om dit enigzins te compenseren willen wij onze trouwe lezers verblijden met de mogelijkheid om een volledige bereide Thaise maaltijd bereid door Rood, of een erotische voetrug massage door Groot te winnen dmv het beantwoorden van de volgende vraag;

Welk doel dient het witte object afgebeeld op de eerste foto onder dit bericht?

Reine kus

Groot en Rood.

PS; We lachen ons elke dag een dunnedarmbreuk om de scheurkalender. Helaas zijn ook de opdrachten van de scheurkalender enigzins in de verdrukking gekomen, maar we zullen ze (voor zover menselijk mogelijk) uitvoeren en jullie daarvan via deze blog op de hoogte houden...

  • 22 December 2007 - 11:39

    Liselot:

    Heb jij weer Sander! Wat een ellende een gescheurd trommelvlies!! Doe rustig aan!

  • 22 December 2007 - 11:49

    Ann:

    Wat geweldig om van jullie te horen!! En de foto's zijn prachtig! Vooral die van Oekje voor de Taj Mahal (Ook een wereldreiziger geworden) en ik hoor je Getsiederrie zeggen, Sander! Het is wel bekend van India, maar het lijkt mij heel wat anders als je er in levende lijve mee te maken krijgt..
    Zorg maar goed voor julliezelf en we denken aan jullie! xxxxxxxxxx mam

  • 22 December 2007 - 13:13

    Tom:

    jij hield toch zo van zwemmen sander? niet zeuren en met een pestgang die ganges in..

    fem een dikke kus en have fun xxx

  • 22 December 2007 - 14:01

    Mandy:

    He broer en schoonzus lief, wat een onwijs mooie foto's! Maak me alleen wel ernstig zorgen over je nieuwe hairdo Sannie. What's going on there?? Gaat-ie weer een beetje met je oor trouwens??? Vind het heel zielig voor je en denk dat jullie toch echt eerder terug moeten komen... Ongelofelijk trouwens dat niemand nog heeft geraden over de stang. Eerst dacht ik een reuzed...o maar ik zou het beschaafd houden dus ik denk dat er water uitkomt voor de rectale reiniging (anaal vind ik weer zo'n banaal woord om te gebruiken) en omdat ik de eerste ben die raad en het gelijk goed heb wil ik allebij de prijzen: de maaltijd en de massage!! Leuk trouwens om over Martijns vader te lezen ;) Na mijn Marokkaanse jaren ga ik dan nu toch weer full circle back to my roots bij een Antilliaan... Speaking of which... verhaal wordt vervolgd via de mail :)

    KUSJE van jullie (schoon) zusje


  • 22 December 2007 - 14:03

    Julie:

    Hoi lieve Sander en Femke,

    heeeeeerlijk is het daar he? Mmmmh...zo verfijnd.
    Ze verbranden kinderen niet omdat hun ziel al rijn is. Dat verbranden doen ze dus om verlicht te worden. Vandaar dat mensen daar in sterfhuizen liggen op hun oude dag om aan de ganges verbrand te worden. Vond het zo ongelooflijk daar. Heb je ook die mannetjes in het water gezien die het drek uit het water scheppen? Dit werk kunnen ze maar een paar jaar doen en moeten het bekopen met de dood. Maar dan wel enlighted hoop ik...
    Nou rustig aan met je oor. Vervelend dat dat nou juist daar moet gebeuren. Maar je hebt je eigen zuster bij je toch?

    Groetjes aan oek,

    liefs

    Julie

    Foto--> clisma voor die hinter seite? Nach ein toilet besuch?

  • 22 December 2007 - 14:05

    Julie:

    Ohhh had berichtje van Mandy niet gezien. Nu moeten we de prijs toch delen. Ik wil de MASSAGE, sorry Femke.

    kus

  • 22 December 2007 - 15:27

    Dat Object?:

    Een aarssproeier in een hip hotel, of anderszijds een door Quarks gefracibiceerd detail van hun nieuwste sionagetoestel, in Nederland beter bekend als meeuwenverschrikker.
    In Nederland ligt sneeuw by the way, ain't that a bitch!

  • 23 December 2007 - 13:16

    Karlijn:

    Leuk weer wat van jullie te horen! Klinkt wel erg lekker daar met die linker en rechterhanden. Blijkbaar hebben de holtorren jullie bereikt, maar goed dat jullie dat mysterieuze object kunnen gebruiken om ze te verwijderen. Ik had echt geen idee bij het aanschouwen van de foto, maar ja ik ben natuurlijk van de 'beschaafde' familie en zou niet op zoiets pervers kunnen komen. Ik begin toch mijn ernstige twijfels te krijgen bij jouw schoon-(nou ja schoon?)familie Fem!
    xxx

  • 23 December 2007 - 22:09

    Jac&ang:

    Hoi Femke en Sander, fijne en warme feestdagen gewenst in Goa, lekker toeristisch en hopelijk minder gatsiederrie! Sterkte met je oor Sander.

  • 24 December 2007 - 18:34

    Ineke.:

    Volgens mij is het een ventilator, of misschien wordt het ook wel gebruikt voor de rol of velletjes krantenpapier om je derierre mee af te vegen of in jouw geval,Sander te boenen.Ik ben werkelijk benieuwd naar de echte functie van dit artikel.

  • 02 Januari 2008 - 15:41

    Juud:

    Maareh ik denk toch dat het object gewoon een ding is om de deur mee dicht te doen, of aan te geven dat je binnen bent en niemand wil zien, of het is een unit die je uit de deurpost van de WC kan trekken en bovenop kan zetten ter display aan andere toiletbezoekers dat je Delhi Belly hebt (white flag :P)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Sander & Femke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 22943

Voorgaande reizen:

02 December 2007 - 01 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: