De vlucht - Reisverslag uit Bombay, India van Sander & Femke - WaarBenJij.nu De vlucht - Reisverslag uit Bombay, India van Sander & Femke - WaarBenJij.nu

De vlucht

Door: Snader

Blijf op de hoogte en volg Sander & Femke

04 December 2007 | India, Bombay

Bombay, 4-12-2007, 5.00 PM

De laaste dagen voor vertrek waren op zijn minst gezegd hectisch. Het verplaatsen van wat persoonlijke spulletjes bleken wij behoorlijk onderschat te hebben. Duizenden kilo's zooi voornamelijk bestaande levensreddende zaken als tweedehands krultangen, mintgroene boerqua en luchtdoorlatende lederen schoenzolen die ons om duistere redenen achtervolgen als een staart van een komeet, moesten ook dit keer een plekje krijgen. De sleurtocht eindigde om 3.00 s' nachts een uur voor vertrek van ons vliegtuig. Na een uurtje geslapen te hebben stond een strontnuchtere Tom ons voor onze deur op te wachten en werden wij vervolgens door Paps, Mams, Mandy, Phil en Femmy naar het vliegveld geëscorteerd alwaar wij werden opgewacht door Juud, Maarten en Mc Errick & Paps en Mams. Buiten het feit dat het natuurlijk volkomen belachelijk is dat jullie om 4 uur je nest uitkomen om ons uit te zwaaien, voelden wij ons wel erg geliefd :) Bij deze een dikke dankjewel aan alle uitzwaaiers, jullie hebben hier ongetwijfeld hemelpunten mee gescoord.

Tijdens onze vlucht hadden we weer dikke vette mazzel omdat de stoel naast ons leegbleef en Femke behoorlijk wat ruimte nodig heeft. Verder kregen we van een steward champagne omdat hij Femke's billen zo leuk vond. We kwamen om 3 uur s nachts in Bombay aan en troffen een redelijk rustige stad aan. Het schrille contrast tussen de dagen die wij met onze spullen hadden lopen zeulen en de honderden mensen die hier met een dekentje op straat liggen te slapen hakte er bij mij wel in. Verder zijn de kleine kinderhandjes die aan je arm trekken een memory burner maar een echte cultuurshock is tot nu toe uitgebleven. Verder is het verkeer hilarisch, verkeersregels zijn onbekend in India alles wordt hier geregeld met toeteren. (Lieve mama van der Kraan en mama Gijzen, wellicht kunnen jullie de volgende regels overslaan ivm bezorgdheidopwekkende informatie) Het is verbazingwekkend hoe vaak het goed gaat, maar het schijnt wel de nr 1 doodsoorzaak te zijn. Af en toe doet het denken aan een soort ballet, waarbij voetgangers en auto's elkaar sierlijk rakelings ontwijken.

We gaan vandaag richting Udaipur om het romantische India op te snuiven. Het tweede deel van de reis gaan wij 2e klas, dus de volgende keer ongetwijfeld veel verhalen over treinen, kippen, geiten en urenlange stare downs met Indiers die nog nooit zo een grootrode combinatie hebben gezien.

Kus

Groot & Rood

PS; Femke wil nog even laten weten dat rood haar helemaal niet raar is in India, aangezien het onder Indische mannen een trend is om hun haar oranje te verven...

• 04 December 2007 - 17:53

Ann:

Geweldig dat we al zo snel van jullie horen!En champagne om mee te beginnen : da's niet verkeerd! Ik heb even via Google gekeken naar Udaipur en ik geloof dat jullie hele bijzondere dingen gaan zien! Allerlei tempels staan er op de foto's, maar de kleuren, de geuren en de sfeer kun je alleen beleven! Geniet ervan en Heel veel liefs van mam

• 04 December 2007 - 18:25

Ineke:

Fijn dat jullie je vermaken en dat femke degene is die ruimte nodig heeft. geniet ervan en laat niets weg in de mailtjes wat een moederhart sneller doet kloppen. Ik ben in gedachten bij jullie.

• 04 December 2007 - 18:31

Mr McErrick:

nou, nog een keer dan: Vette shit hoor...
    Vergeet niet af en toe onze ogen uit te steken met de weersverwachtingen van daar he?
    dikke kus, E

• 05 December 2007 - 09:19

Juultje:

Wat heerlijk om jullie verhaal te lezen! Erg blij te horen dat het goed gaat met jullie.
    Geniet en dan geniet ik stiekem met jullie mee!

heel veel liefs

Julie

• 06 December 2007 - 04:39

Maikel:

Na het laten afweten op jullie afscheidsfeest moet ik dit goedmaken in mijn nachtdienst. Hopelijk kan ik veel lezen......
    De eerste nacht zit er bijna op. Bekaf wegens eerder sinterklaasfeest met de kids. Nog 6 te gaan. Hopelijk geen Duraku bij de rontgen. Geniet !!!!!!
    Hoewel ik geen vreemde ziektes op wil lopen word ik toch een beetje jaloers.

groet,
    Maikel

• 07 December 2007 - 13:41

Tom:

Velig geland zijn en dan platgereden worden omdat iemand moet uitwijken voor een koee...

da's nooit grappig..

xxx